Groot door de microdoek

vrijdag 1 juli 2016 12:40

Het Zeewoldese Quality Home Shopping viert haar 25-jarig jubileum met cadeau voor klant.  QHS is inmiddels een stabiele groothandel in niche artikelen. Het bedrijf is onder de naam Groene Beer groot geworden en heeft medio jaren ’90 de microvezeldoekjes in Nederland geïntroduceerd op de consumentenmarkt.  De ‘wonder’doekjes  kwamen uit Korea en eigenaar Ingrid Visser verkocht de doeken via haar netwerk (huisparty’s) en beurzen.

De doeken waren destijds een ware innovatieve revolutie in schoonmaakland omdat ze zonder heet water, zonder druk te zetten en zonder chemicaliën streeploos schoonmaken. Het was een succes. Inmiddels heeft ook Engeland een zeer succesvolle Green Bear vestiging. In de winkels is het (helaas) niet te krijgen. De Groene Beer artikelen zijn veel te zuinig en te sterk en te duurzaam. ‘Daar wordt geen winkel rijk van’.

Onder QHS hangen inmiddels  naast groenebeer.nl ook  tafelkleedjes.nl, Gobelin-tassen.nl en bamboekleding. De Gobelintassen, het belangrijkste export- product, worden verkocht aan souvenir winkels, hotels en musea in Duitsland, België en ons eigen land. Bovendien vinden ze hun weg via Internetbedrijven als Amazon en BOL en verkoopt één van de werknemers ze in Zeewolde bij De Winkeltjes (Torenstraat 6).

Vanwege dit het jubileum krijgen Zeewoldenaren in het weekend van  1, 2 en 3 juli bij een bestelling een paar bamboesokken of poetswonder cadeau. Meer informatie: www. groenebeer.nl

Foto: Ingrid Visser in het Panda Centrum in Cheng Du in China waar zij ter gelegenheid van het 12,5 jarig bestaan twee procent van de jaarwinst aan overmaakte.